torsdag 15 september 2011

Kugghjulen..

Nu kommer jag här igen. Med lite ordbajs.

Varför kommer aldrig tiden då man känner sig helt i fas med sitt liv? Då allting flyter på som det ska. Då energin i kroppen och själen strövar fritt med omgivningen. Ibland känns det som att kedjan på min inre cykel inte är helt smord. När man trampar så rullar den framåt, men inte mjukt och lätt som den än gång gjorde.

Jag försöker hitta smörjmedlet till just min kedja. Men ibland känns det som att jag aldrig kommer finna den.. och då känns allting rätt utmattande.

Jag vill och funderar på så mycket i livet. Jag tar till mig av så många intryck av omgivningen att jag inte riktigt vet vad som är mitt eget och vad som är andras. Är detta bara ett kvitto på min egen osäkerhet?

Är less på min oroliga själ. Men det finns väl aldrig en lätt lösning. Bara jag själv som måste ta mig tid för att finna min egen inre harmoni.

Förutom detta drabbel så har kvällen spenderats på följande sätt.
- Matlåda till middag
- Promenad till Ica för ett stycke godispåse (Wow, tog inte bilen)
- Kokat Te
- Borrat ner mig i soffan och läste ut boken "Att ro utan åror" (Wow nr 2, jag läste ut en bok!!)
- Somnat i Soffan..

De var väl min väldig händelserika och upplyftande torsdagskväll.
Godnatt

1 kommentar:

  1. Sötis!

    Ibland är livet som en berg o dalbana. Det går upp o ner, ibland är man o irrar runt där nere ett tag o det är utmattande som du skrev. Ibland tror jag att dom här stunderna behövs för då analyserar man sig själv mera o blir mer säker på vad man vill ha ut av livet för vi förändras hela tiden o speciellt DU för du är så UNG än. Du utvecklas än! Du är o irrar runt på nya vägar o lär känna dig själv samtidigt vad som är bra o inte bra för din själ. Och dom dåliga stunderna gör dom bra stunderna extra bra när allt är ok :) Du lär dig uppskatta vardagen på ett annat, du tar vara på små ting som ger dig lycka :)

    Var inte orolig, allt kommer att ordna sig! Var POSITIV! Kanske svårt att vara positiv när d känns blä men det är övning! Till slut funkar d ;)

    Tusen kramar

    /M

    SvaraRadera