tisdag 18 oktober 2011

Regnigt Stockholm!

Hejö! Systrami verkar ha bloggtorka. Jag kan i alla fall meddela att hon var en sväng förbi Sthlm och Uppsala i helgen. Myschee trevligt att få gosa lite med henne på lördag dag. Det mår jag alltid bra av!

Idag är det tisdag. Ledig, behövligt efter 6 dagars vecka förra veckan. Trist dock att det regnar. Men det gör inte så mycket. Sitter mest och tänker på att jag lätt skulle stanna här ett tag till. Trivs som.
Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig, så kanske lika bra att sluta tänka. Efter jag slutat gymnasiet tänkte jag att jag kommer i alla fall plugga någon annan stans än hemma i Umeå och vart hamnar jag. Jo just där.


Egentligen är det inget fel med det.. men jag känner ju någonstans att jag vill bo någon annan stans ett tag och det är ju ett ypperligt tillfälle att göra det då man pluggar. Då man får så mycket umgänge gratis lixom.
Synd att Sthlm inte verkar vara sådan rolig pluggstad, för det är ju viktigt att man har roligt medan man sliter med studierna.

På söndag bär det av hemåt. Kul att träffa mamma och bror, gå förbi hos pappa och sen få börja pyssla med min lilla boning och träffa mina fina vänner och klasskamraterna. Men jag har också en MASSA plugg framför mig. Så lär inte ha så värst mycket till liv. Men så går de väl när disciplinen inte varit på topp. Sedan lämnar jag ett roligt Stockholm å hjärtat.. som får stanna kvar och fortsätta trivas. Men är glad för din skull men kommer bli tomt och man kommer sakna. Men vi ses snart igen!

Nä, ska läsa lite nu innan jag ska ut i regnet och träffa fin Hanna!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar