tisdag 11 oktober 2011

Gamlingarna och jag!

Nu har man varit lite mer än en vecka i huvudstaden. Trivs gör jag, kul med miljöombyte.
All min rädsla för praktiken är rätt långt borta nu. Jag gillar dom gamla och det finns många stjärnor där på hemmet. Söta damer och gubbar, alla har sin egen charm. Personalen är hemskt trevliga och alla drar vi ett strå till stacken.

Idag har jag varit på allsång och nog kommer de ihåg gamla sånger även fast minnet sviker. En stund av välmående. Dom är med, just där och då.

Har även fått fina lovord både från undersköterskan jag går med och även från de boende. En av dem kunde inte förstå att jag aldrig jobbat inom vården tidigare och tycker väldigt bra om mig. Då blir jag glad. Även undersköterskan tycker att jag har ett väldigt gått sinne med de boende. Så då blir man peppad på att fortsätta och lära sig mera. Hon tycker att jag lyckas få kontakt med det mentala även fast många är gravt dementa och ibland får man ett svar eller ett litet tecken på att de förstår att man är där för att hjälpa. Glad blir man!

Idag höll även min käraste bästa vän på att ge mig ett litet hjärtekross. Kära älskade Malin! Skräm mig inte så. Sjukhus och hjärtsmärtor. Jag blev sååååååå orolig. Kändes skönt att få prata med dig och höra att du mår bra. Hoppas det "bara" är en inflammation som fort går över. Älskar dig Bull!




Syster yster ska besöka storstan en sväng på lördag, innan hon drar vidare till Uppsala. Så ska bli kul att träffa dig! Saknar dig det gör jag! Tur vi har voxer! ;)

Nä, snart iväg och handla mat! Så snart en herr Öhman kommer hem! Mumsfillibubblan!

Här ser vi bildbevis då jag ägde sönder i airhockey!
På Boull bar

1 kommentar:

  1. men bull vad du e söt! jag blir utskriven idag på eftermiddagen, 99% säker iaf :) älsk du! rings sen!

    SvaraRadera