fredag 5 augusti 2011

Regnet det bara öser ner..

Idag är en sån dag, som man bara vill dra täcket över huvudet och försvinna en stund. Känner mig stressad in i själen. Av allt man gått igenom och vad man inte vet komma skall.
Jag känner ingen ro av här och nu då jag är för tankspridd och stressad över framtiden. Varför ska jag va sån? Just nu, längtar jag efter ett eget hem. Som jag kan göra så mysigt och ombonat. Men mina nyinköpta rariteter från olika loppisar. Mitt nymålade köksbord. Ljust, harmoniskt, romantiskt. Där jag kan krypa in och bara vara och trivas. Hitta något sorts lugn.. Men det kommer väl då det kommer.

Även denna dag är pappa i mina tankar. Älskade pappa vad du är saknad! Tror man inte riktigt fattat att du är en liten ängel. Tror fortfarande att det inte riktigt gått in ännu, det kanske det aldrig gör?

Och lilla mormor, du med den goda maten, du med dina roliga små skämten. Du slipper i alla fall ha ont nu. Du är nog med de andra änglarna. Lagar mat så det pyser ur öronen och bjuder på alla dina historier.

Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar