söndag 31 juli 2011

Back In Town!

Har varit i Norrbotten en sväng. I Älvsbyn! Joda! Badat, ätit, bestigit berg, fiskat, skjutit en björn... Nä skämt och sido. Ingen björn. Men en eller annan myggjävel har jag nog haft ihjäl.
Tack för helgen. Har varit mysigt och roligt och lugnt! Precis som Norrbotten ska va!

När jag kom hem så fick man krama om lillmamma, systrami och bror min. Sedan gick jag och hälsade på lilla Pappa, plockade en sommarbukett och tog bort lite gamm blomstren. Fint blev det. Sedan tände jag ett ljus och jag hade med mig senaste 91an tidnigen. Så där låg jag bredvid på en filt och läste hela tidningen samtidigt som solen strålade genom de höga grantopparna. En mysig stund. Jag behövde det! När jag sedan läst klart och låg på rygg och tittade upp mot molnen. Så glittrade det, precis som typ små sandkorn eller damm från en nysopad vårväg och man ser som att det glittrar i luften i solen. Det såg ut så ungefär. Men det fanns inga dammiga vägar där jag låg som kunde skapad de glittret i skyn. Så det var nog min Pappa!

Det ska komma en fin gravsten lite senare


Sedan går några extra tankar till Lill-Mormor. Som även hon får tass med att kämpa för att lill hjärtat ska slå. Inte lätt att bryta lårbenshalsen vid 87år då man redan är skakig på benen. Tunga 2011.. När ska det vända?

Nu ska jag i alla fall krypa ner med VÄÄÄÄRLDENS BÄÄÄSTASTE SYSTER! I mammas stora säng! Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar