måndag 7 november 2011

finland, norge och danmark

tjollahopp! dålig uppdatering från mig på senaste. har hunnit med ett och annat sedan sist. var i finland på halloweenhelgen och hälsade på farmor och chrisse- min pappas syster och matti- hennes man. det var mycket trevligt. tog det bara lugnt. sov typ 12 timmar per natt och 2-3 på dagen så var totalt utvilad när jag kom tillbaka till oslo. väl här hemma har det bara blivit jobb och nu i helgen åkte jag + två från jobbet + 8 andra okända tjejer, eller okända för mig. det var vänners vänners vänner ungefär! det var mycket trevligt, så nu har jag varit i danmark med, eller, färjan stannade i danmark i några timmar, då jag sov som bäst. så har väl inte fått sett så mycket av landskapet så att säga!

här kommer lite bilder från finland, är mest bilder av gamla bilder, väldigt kul att se på!


var och gjorde höstfint på farfars grav!


farmor!



pappa som ung! 


farfar!


min broder, thomas, snickartalanger redan då!



therese i mitten och jag i grönt. heheee


mums! snäll syster ger mig mat! 



jag, matti och therese!


jag busar och badar med kläderna





gamla bilder från 1940-talet, farmor i skidbacken!


farfar var hemma på permission från kriget och hälsade på farmor!




lite danmark..




ett måste, salta pinnar, 12 kr på taxfreen!



feeeest!



mindre fest dagen efter!



kul på sjön!


idag har vi fått en ny inneboende i kollektivet..


en ny stöööövsugare! oj vad rent det ska bli!


pappas hörna i lägenheten! kos!

1 kommentar: