onsdag 18 januari 2012

The big bang..

Ja i morgon smäller det. Blod svett och tårar och snart är domedagen här!
ANATOMI & FYSIOLOGI TENTAMEN!
De vi blivit varnade för från första skolstart som den absolut värsta! Huuuuga.. klarar jag den borde jag fasiken klara allt.. och inte bara allt i skolan.. utan ALLT i livet! Jag har facit. Jag är facit.
Nä men skämt och sido. Jag kommer vara jäkligt glad. Man kan drömma och hoppas och ni alla andra får gärna hålla både tummar och tår mellan 16-21 för att det ska gå vägen.


Tror pappa sitter och håller mig om ryggen där i morgon i tentasalen. Hjälper mig igenom och kanske stryker mig på ryggen lite extra då paniken stiger för frågor som jag säkert kommer tycka är rena grekiskan. Men andas med magen och ta det lugn. Jag har 5 timmar på mig. Så jag hinner nog svettas där i mellan utan att jag dör.

7 månader har det gått i morgon. 7 månader. Känns som om det var igår och ibland som om det var en evighet sedan. Men det är som så svårt att förstå att han inte finns här ner i med oss längre. Det är fortfarande så smärtsamt. Jag har saknat dig extra mycket de senaste dagarna. Det är bara så det är, men ont gör det.

Senaste dagarna har jag varit trött och hjärnan har snurrat runt och gått på högvarv. Fastnar i mina negativa spiraler, tänker tänker, försvinner bort från nuet. Ser hela livet framför mig och det är bara negativa tankar som styr. Det blir så verkligt ibland att jag får panik fast det inte är någon verklighet för framtiden har inte varit och den vet vi inget om. Ibland är dom där banorna så svår att bryta även fast jag vet hur jag är. De tar som över.. och tänk om.. och tänk om. Tänk om jag alltid kommer vara såhär? Tänk om det aldrig går över..
Suck.

Men i natt, då ska jag unna mig en god natts sömn. Utvilad kropp och sinne till i morgon och försöka hitta de positiva trådarna att dra lite extra i, åtminstone försöka. Så jag kan ha bästa förutsättningarna att klara Tentamen i morgon.

Lycka alla pluggskallar. May The Force Be With You!

1 kommentar: