torsdag 8 december 2011

Farmor

Idag ringde jag min farmor och gud vad jag älskar min fammo!
Så ledsen att hon dras med krämpor och annat nu, inte alltid lätt att bli gammal som hon brukar säga. Man får kämpa på så gott det går. En kämpar på med krämpor, en annan med plugg.
Men hoppas mitt samtal medförde lite extra kärlek som plåster på krämpor och vintermörker. Jag fick då i alla fall en gnutta mer energi.



Så, Anatomin/Fysiologin.. vet inte hur det går. Är lugnare än förra tentan men borde INTE vara det. Så sjukligt mycket..
Dax att försöka trycka in alla ben, leder och muskler.. har inte ens hunnit dit än. Försöker med nervsystemet men fasiken var människan är komplicerad.
Det jag får göra är att göra så gott jag kan. Mer går inte! Tur man har några guldklimpar från klassen man kan plugga med så det tråkiga blir lite roligare i mellan åt.

Min syster å andra sidan... uppdateringens mästare? Not! He händ int mysche i Oslot nu för tiden eller? :P TELL ME!!



Helgen lär bestå av PLUGG.. och liter mera PLUGG.. men även en Loppisrunda på söndag då jag och mor ska stå och förhoppningsvis tjäna några slantar. Så kom förbi NOLIA på söndag mellan 11-15! Finfina grejer! Fynda julklappar kanske?

Nu ska jag rulla hem till Larmgatan när jag så snällt tagit mig friheten att låna mammas skrivare igen! Tata!

Innan jag rullar ska ja bjuda på ett litet klipp jag hittade på mamma dator. En solig påskdag 2010 ute i stugan. Hela familjen, Tina som överraskade att komma hem över påsk så att pappa nästan fick en hjärtinfark och  här dräper min älskade pappa fiskar så jag får ont i själen.. haha.
Men åhh, vad jag saknar dig pappa. Din röst, din famn, din närvaro och hela ditt kroppsspråk.. detta är första filmen jag sätt sedan du blev en liten ängel, och tårarna bara kommer. Hur kan du vara så levande för mig men ändå inte finnas? Så himla saknad och älskad!

1 kommentar: